Plan de acţiune al şcolii
2020 – 2025
Nr.2153 /11.11.2021
Avizat: CP. 16.11.2021 – 19.11.2021
PARTEA I: CONTEXTUL
I.1.NECESITATEA ELABORĂRII PAS
Planul de acțiune al școlii (PAS) reprezintă un document de planificare strategică a ofertei de formare profesională prin învățământul profesional și tehnic în perspectiva anului 2020. El poate fi utilizat pentru identificarea nevoilor de formare profesională și de către alte unități din învățământ sau furnizori.
Structura PAS 2015-2020 și modalitățile de realizare ale acestuia se bazează pe recomandările
formulate în Planul regional de acțiune pentru dezvoltarea învățământului profesionl și tehnic (PRAI), Planul local de acțiune pentru învățământul profesional și tehnic (PLAI), Manualul privind efectuarea de analize economice necesare planificării în învățământul profesional și tehnic și Ghidul de elaborare a Planurilor de Acțiune/Dezvoltare ale școlii (versiunea 9).
Prezentul plan cuprinde următoarele elemente de noutate faţă de vechiul plan:
- folosește cu precădere date provenind de la Institutul Național de Statistică și de la Direcția Județeană de Statistică;
- folosește un set de indicatori care permite compararea cu PAS elaborate de către alte uniăți școlare din localitate;
- include și analiza mediului extern ceea ce presupune o diagnoză a mediului demografic şi economic, a pieţei muncii şi a ofertei şcolilor IPT
Aceste documente de planificare a ofertei de școlarizare vor sta la baza elaborării:
- propunerilor de plan de școlarizare pentru anul școlar 2018- 2019 și pentru următorii ani școlari;
- susținerea măsurilor privind optimizarea procesului de învățământ;
- consilierea și orientarea elevilor prin grija profesorilor;
- susținerea cererilor de finanțare a unor proiecte în folosul elevilor unitâții școlare.
Ținte strategice pentru perioada 2019-2024
- Adaptarea planului de școlarizare și a ofertei de formare profesională inițială la cerințele pieței muncii și în concordanță cu opțiunilor
- Facilitarea tranziției elevilor de la liceu la învățământul terțiar și a gradului de inserție socio- profesională a acestora prin îmbunătățirea rezultatelor școlare și la examenul de bacalaureat, reducerea absenteismului și a abandonului școlar.
- Prevenirea părăsirii timpurii a școlii și dezvoltarea unui învățământ incluziv prin:
- creșterea gradului de includere a elevilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul tehnic
- asigurarea de șanse egale în educație
- sprijinirea grupurilor defavorizate
- Dezvoltarea activității de consiliere și orientare profesională bazată pe un mecanism local de date prelucrate și diseminate necesare orientării
- Dezvoltarea activității de mentorat în vederea creșterii ratei de absolvire și de tranziție la nivel
Adaptarea și consolidarea structurii de formare profesională în contextul concurențial pentru a fi competitivi în spațiul
Au fost realizate consultări pe marginea documentului atât în cadrul Comitetelor Locale pentru Dezvoltarea Parteneriatelor Sociale, cât și cu factorii de decizie (ISJ Alba, Primăria Aiud).
CUPRINS :
Context legislativ
PARTEA I : CONTEXTUL
I.1 Necesitatea elaborării PAS
I.2 Misiunea şcolii
I.3 Viziunea managerială
I.4 Scurt istoric
I.5 Profilul actual al şcolii
I.6 Exigențele calificărilor oferite
I.7 Contextul naţional
I.8 Obiective şi priorităţi regionale şi locale
PARTEA a II-a : ANALIZA NEVOILOR
II.1. Analiza mediului extern
II.1.1 Tendinţe demografice
II.2. Analiza mediului economic
II.1.3. Piaţa muncii
II.2. Analiza mediului intern (Autoevaluarea)
II.2.1. Calificări şi curriculum
II.2.2. Resurse umane
II.2.3. Materiale şi resurse didactice II. 2.4. Predarea şi învăţarea
II.2.5. Rezultatele elevilor
II.2.6. Informarea, consilierea şi orientarea vocațională
II.2.7. Parteneriate şi colaborări
II.3. Analiza SWOT
II.4. Rezultatul principalelor aspecte care necesită dezvoltare
PARTEA a III – a : PLANUL OPERAŢIONAL
III.1. Planul operaţional
III.2. Plan şcolarizare 2021– 2022
PARTEA a IV – a : CONSULTARE, MONITORIZARE ŞI EVALUARE IV. 1. Consultare , organizare
- 2. Monitorizare şi evaluare
ANEXE.